Förstår inte varför jag inte får till det med att Milo inte ska dra i kopplet!
Läser böcker, gör som dom har sagt på kurserna, kollar på Fredrik Steen - han säger att föraren är tråkig därför drar dom. Så jag har försökt vara rolig - brottas, leksak, söka godis som jag slänger på marken eller har i handen, vänder håll. Just då har jag hans uppmärksamhet men så fort vi går igen så drar han som vanligt!
Idag tränade vi på att han går fot utan koppel och ska gå så tills jag säger nått annat - det gick jättebra så duktig.  Ger mig inte förrän jag har fått min " perfekta" hund jag drömmer om:)
 
 
 

1 kommentarer

Dess

06 Feb 2017 12:50

Vi hade exakt samma problem med mammas hund. Han drog alltid full fart framåt... Tyvärr. Hoppas verkligen det löser sig för dig. Lycka till!

Kommentera

Publiceras ej