I Lördags var vi och åt lunch hos äldsta dottern och hennes sambo. Dom har 2 katter som dom stängde in i ett rum då vi kom. Milo gick runt och nosade när han plötsligt kommer som ett skott ut från ett rum, när vi tittar vad som hände visade det sig att en av katterna låg där - och va inte inlåst med den andra - han måste ha kommit för nära katten så han fick lite stryk. På Söndag kväll började ena hans öga vara sig lite och igår morse var ögat knallrött och fullt med var, ringde veterinären och fick en akut tid. Det visade sig att han hade fått ett litet sår på hornhinnan, och när han kom utspringande från rummet så måste han ha sträckt sig för han haltar lite. Ögon salva 2ggr/dag och korta koppelpromenader hela veckan, återbesök hos veterinären på Måndag. Tycker redan att efter 1 dag så ser ögat mycket bättre ut - tack och lov.
 
 

2 kommentarer

Anonym

07 Dec 2016 08:29

Kunde ju gått riktigt illa med Milos öga..skönt att du upplever bättring redan vännen min..håller både tummar och tår för din fina Milo att allt ser bra ut vid kontroll. Ha det bäst min fina vän, önskar dig en fortsatt fin vecka och även en skön 3:dje Advent. Varma tankar och kramar och självklart nos pussar till vackra killen.

Marjatta

07 Dec 2016 08:31

Glömde ju fylla i mitt namn men jag tror att du förstod att det var jag..Kramelikram

Kommentera

Publiceras ej