Det började bra på kursen igår kväll när vi hade teori inomhus, Milo var lugn hela tiden.
Sen när vi gick ut till träningsplanen så var det kört igen - ingen kontakt över huvud taget. Försökte att gå banan instruktörerna hade gjort men det var helt omöjligt, ena instruktören trodde att det kunde bero på att Milo var osäker att han inte kunde skyltarna. MEN jag vet att han kan dom här hemma när vi tränar är det inga problem alls. Sen kom en av deltagarna fram till mig och berättade att hennes hund löpte att det hade börjat förra veckan och nu höglöpte hon, Milo har aldrig träffat en hund som löper förut så där har vi nog problemet hoppas jag ( hunden som löpte var inte med inomhus så det var därför han var lugn då) Nästa vecka kommer inte den hunden, ska bli väldigt intressant att se hur Milo beter sig då om han blir den superduktiga hund som han var dom första 2 gångerna.
 
 
 

1 kommentarer

Marjatta

07 Oct 2016 11:35

En höglöpande tik har säkert varit orsaken till koncentrationen..
det prövar verkligen ledarskapet. Min granne från förr tränade och promenerade alltid tillsammans med mig med sina hanar när mina tikar löpte och det fungerade riktigt bra..driften kommer man inte ifrån men de lärde sig *se men inte röra* Du skall se vännen min att nästa vecka är Milo sitt vanliga jag igen.. superduktig. Ha en fin fredag och helg vännen <3 kram och nos puss

Kommentera

Publiceras ej