Som vanligt började vi kursen inomhus i går kväll - Milo skötte sig perfekt. Sen var det dags att gå ut till träningsplanen och visa om vi kunde skylten vi hade valt, vi var först ut. Gjorde den 3 ggr och det funkade varje gång;) vi fick mycket beröm Milo var så följsam! Sen var det dags att gå banan även där var vi först ut, gick ganska bra och vi kunde slutföra banan denna gång! Instruktörerna kom fram och påpekade några små saker jag skulle tänka på bl.a. annat att jag skulle försöka gå lite snabbare efter som jag har en snabb hund och att han lätt blir lite ofokuserad ibland. Ena instruktören tog Milo och skulle visa mig - oj oj det gick inte så bra han började hoppa och jucka på hennes arm - precis som han gjorde förut - hon fick inte honom lugn. När jag sen fick tillbaka honom så la jag ner honom och han blev lugn på en gång.( Instruktörens hund löpte så Milo måste ha känt det på hennes kläder) Sen var det åter dags att samlas inomhus och där somnade Milo på en gång.
Är så himla glad att det funkade igen efter 2 st bakslag, tiken som löpte var inte där denna gång så det var så skönt att veta att detta inte berodde på mig;)
 
 
 
 

1 kommentarer

Marjatta

14 Oct 2016 08:11

Stackars Milo utsatt igen..löptik sitter i kläderna. Ditt inlägg för övrigt vännen min klingar som ljuvlig musik i mina öron..blir så oerhört glad över ert lyckande. Trevlig fredag och även helg fina vän <3 varm kram och nos puss <3

Kommentera

Publiceras ej